Ćwiczenia dla zdrowia łokci

Ćwiczenia rehabilitacyjne

Łokieć tenisisty to przykra dolegliwość, która dotyka sportowców, ale też osoby aktywne fizycznie tylko rekreacyjnie czy też inne, które jednak często obciążają swe stawy. Jest to choroba, którą można wyleczyć, jednak zdecydowanie lepszym sposobem jest jej zapobieganie. Najłatwiej można tego dokonać wykonując regularnie kilka prostych ćwiczeń. Są to ćwiczenia wzmacniające mięśnie odpowiedzialne za odwodzenia przedramienia oraz prostowanie nadgarstka. Wystarczy kilka minut dziennie, np. w trakcie przerwy w pracy, by ustrzec się przed problemami ze stawem łokciowym i nadgarstkiem. Najprostszym ćwiczeniem jest wyciągnięcie przed siebie wyprostowanej ręki i zginanie nadgarstka aż do momentu, w którym poczuje się rozciąganie.

Ćwiczenie takie powtarza się dla obu rąk, z wierzchem dłoni skierowanym w dół i w górę. Najlepiej docelową pozycję utrzymać przez około 15 sekund, ale dobrym ćwiczeniem jest też zginanie nadgarstków bez zatrzymywania. Przydatne jest też ćwiczenie polegające na ruchach imitujących wkręcanie żarówek, a także ściskanie niewielkiej piłki.